Kotva
Elektronická ŽK

Aktuality
Informace Tady nic není :-(
Zřizovatel školy

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město
Ústí nad Labem.

 

Ministerstvo školství

Mapa webu
A
A
A

Výchovný poradce

Vloženo: 17.9.2017 | Autor: Lenka Růžičková| Zobrazeno: 1767x | Upravil: Lenka Růžičková

Výchovný poradce:

 

Mgr. Hana Procházková

 

Tel: 472 744 477, 474 720 203

 

e-mail: prochazkova.h@zsvodojem.cz

 

Konzultační hodiny lze běžně dohodnout individuálně dle předchozí domluvy telefonicky nebo mailem.

 

Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se řídí novelou školského zákona 82/2015 Sb. a novelou vyhlášky č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. 

Žákem se speciálními vzdělávacími potřebami je žák, který k naplnění svých vzdělávacích možností nebo k uplatnění a užívání svých práv na rovnoprávném základě s ostatními potřebuje poskytnutí podpůrných opatření. Tito žáci mají právo na bezplatné poskytování podpůrných opatření z výčtu uvedeného v § 16 školského zákona.

Výchovný poradce se zabývá problematikou vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.

 

Náplní poradenské činnosti je:

  • pomáhat učitelům, rodičům i dětem zvládat a odstraňovat problémy vyplývající ze speciálních vzdělávacích potřeb dílčího oslabení školní úspěšnosti, ze specifických poruch učení aj.
  • společně s učiteli a rodiči vytvářet individuální vzdělávací plán a plány pedagogické podpory žáků
  • průběžně vyhodnocovat účinnost navrhovaných opatření a podle potřeb žáků i učitelů měnit a upravovat používané postupy
  • ve spolupráci s třídními učiteli a ostatními vyučujícími zajišťovat, na základě Doporučení ŠPZ, speciální pomůcky a didaktické materiály
  • pravidelně spolupracovat se školským poradenským zařízením (PPP, SPC)
  • umožnit rodičům možnost konzultací a zajišťovat spolupráci rodičů a školy

 

Vzdělávání v naší škole je obecně založeno na poznávání, respektování a rozvíjení individuálních potřeb, možností a zájmů každého žáka, a to včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.             

Zajišťujeme, aby se každý žák prostřednictvím výuky přizpůsobené individuálním potřebám, případně s využitím podpůrných opatření, optimálně vyvíjel a dosahoval svého osobního maxima.