Kotva

Aktuality
Akce červen
3.6.2019

Kalendář červnových akcí je aktuálně naplněn.

Přijatí žáci - 6. třída RVM 2019/2020
23.5.2019

Vážení rodiče, právě jsme zveřejnili seznam identifikátorů žáků přijatých do 6. třídy s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů pro školní rok 2019/2020.

Přijatí žáci do 1. tříd
8.5.2019

V záložce BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY - jsme právě zveřejnili seznam identifikátorů přijatých žáků do 1. tříd šk. roku 2019/2020

Zřizovatel školy

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město
Ústí nad Labem.

Ministerstvo školství

Mapa webu

Zahraniční pobyt Chorvatsko 2019

Vloženo: 2.9.2018 | Autor: Lenka Růžičková| Zobrazeno: 1534x |

Ozdravný pobyt se sportovním zaměřením v Chorvatsku

v letošním školním roce 2018/2019 již po šesté pořádáme ozdravný pobyt se sportovním zaměřením v zahraničí.

Den dvanáctý 3. 6. 2019

Ráno jsme vstávali v 7:00, protože nás čekalo balení, vyklízení mobilehomů, úklid a jejich předávání. Sluníčko od rána svítilo, takže jsme se snažili vše rychle udělat, abychom se co nejdříve dostali k vodě. Bohužel kontrola byla velmi přísná a než jsme předali všechny domky, bylo půl dvanácté. Přesunuli jsme se tedy do pizzerie, kde na nás čekal poslední oběd, šunková pizza.

Po obědě jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna se šla ještě naposledy vyřádit do bazénů a jedna se přemístila na molo nedaleko mobilehomů, aby se ještě opálili a naposledy vykoupali v moři. Kolem čtvrté jsme provedli očistu těla ve společných sprchách a čekali na otevření autobusu, abychom naložili a vyrazili zpět domu do Čech.

Vyjeli jsme před půl šestou a cestou nás provázelo nádherné počasí. Během cesty jsme udělali ještě dvě zastávky na chorvatském území a rozdali v autobuse poslední odměny na bodování úklidu. Maďarsko a Slovensko jsme prospinkali a při první zastávce v Čechách a poslední na cestě domů nás vítal východ slunce. Zbytek cesty utekl jako voda a než jsme se nadáli, byli jsme v Ústí u Kauflandu. Zítra se už zase sejdeme ve škole, kde nás čeká focení a poslední dva týdny zkoušení, písemek a testů, abychom uzavřeli další školní rok.

Fotografie z posledního dne a odjezdu

Dobrý den,

z kempu odjíždíme 3. 6. 2019 v 17:30. Pokud nebudou žádné komplikace na cestě je předpokládaný příjezd ke Kauflandu mezi desátou a jedenáctou hodinou dopoledne v úterý 4. 6. 2019. Po přejezdu hranic do ČR se postupně ozveme všem rodičům a případně hodinu příjezdu upřesníme.

Den jedenáctý 2. 6. 2019

Ráno jsme vstávali do slunného dne. Po snídani jsme netrpělivě očekávali, jestli výlet lodí bude nebo ne. Kapitán volal, že podmínky jsou na vyplutí vhodné a tak jsme mohli odjet autobusem do města Pag, odkud loď vyplouvala. Když jsme přišli k lodi, nikdo neskrýval rozčarování z velikosti lodi. Měli jsme obavy, že se tam vůbec nevlezeme. Kapitán si říkal Robinson a tak jsme se připravili na dobrodružství.

Vypluli jsme před desátou hodinou. Sluníčko svítilo, plavba byla poklidná. Po asi hodince jízdy jsme přijeli do velmi malého městečka Metajna, kde jsme se prošli, dali si svačinku a někteří si šli i zaplavat. Chvíli po dvanácté hodině jsme pokračovali v plavbě do velmi hezké zátoky s malou pláží. Už během plavby zavoněly ryby, které nám na lodi připravovali. Kapitán zakotvil a povolil nám skákat z lodi. Po úžasném koupání jsme se vrátili na loď, abychom poobědvali. Někteří měli rybu, ostatní maso na grilu, tři dívky si daly grilovanou zeleninu. Během oběda přišla malá, ale nepříjemná sprška. Po obědě se pár jedinců šlo ještě vykoupat a kolem třetí jsme vypluli k jeskyním. Během cesty nás však přepadl vítr a přitáhl s sebou obrovský černý mrak plný deště. Zmokli jsme a bylo nám zima, tak jsme jeskyně vynechali a jeli do městečka Pag. Tam jsme měli hodinku na jeho prohlídku a nákupy. V šest si pro nás přijel autobus a odvezl nás zpět do kempu.

K večeři jsme měli skvělý guláš a jako zákusek jsme dostali čerstvě upečený piškot. Po večeři jsme se pustili do balení a kontroly vybavení mobilehomů. Večer najednou utíkal strašně rychle a než jsme se nadáli, byla tu večerka. Nikomu se nechtělo do postýlek, ale museli jsme. Ráno nás čeká poslední snídaně, dobalit věci a uklidit po sobě domky i jejich okolí.

fotografie jedenáctého dne

Den desátý 1. 6. 2019

Ráno se klubalo sluníčko a vypadalo to, že by mohlo být hezky. Protože to nebylo na koupání, tak většina vyrazila po snídani do Novalji za nákupy. Zbytek zůstal v kempu a relaxoval. Někteří hráli hry, jiní četli nebo šli na procházku ke zvířátkům.

Po obědě jsme se přemístili na pláž u moře a vychutnávali si převážně slunečného počasí. Chvílemi se sluníčko schovalo za mráčky, ale pak zase vykouklo. Po chladnějších dnech bylo příjemné se vyhřívat na sluncem vyhřátých kamenech.

Po večeři jsme měli propůjčený stan na sportovišti u bazénů, abychom oslavili den dětí a patnácté narozeniny Martina. Oslavu jsme spojili s diskotékou, kterou jsme si pořádně užili. Každý tančil, jak uměl. V devět jsme oslavu ukončili a procházkou se přesunuli k mobilehomům, abychom se připravili na večerku. Pokud se nic nezmění, tak bychom zítra měli vyjet na celodenní plavbu lodí, která nám včera nevyšla.

foto z desátého dne

Den devátý 31. 5. 2019

V noci se opět rozpršelo a ráno jsme vstávali do poměrně chladného dne. Snídaně byla dřív, protože jsme měli vyrazit na výlet lodí. Půl hodiny před odchodem na autobus se rozpršelo a volal kapitán lodi, že se v přístavu zvedl vítr, a že nebude moci vyplout. Výlet lodí byl tedy přesunut na neděli. Všichni už byli sbalení a připravení na plavbu lodí, takže neschovávali své zklamání, když jsem jim oznámila, že se výlet nekoná. Čekali jsme ještě asi hodinu, než přestalo pršet. Vyzvedli jsme si balíček s jídlem, který jsme měli připravený na loď, převlékli jsme se do sportovního, pro jistotu jsme si vzali i věci na koupání a vyrazili jsme do sportovního areálu. Kolem jedenácté jsme zahájili turnaje v poslední disciplíně – badmintonu. Celý šampionát jsme dohráli až kolem druhé hodiny. Touto dobou se na obloze objevilo sluníčko, a i když ho občas zakrývaly mraky, rozmístili jsme se kolem bazénů a na pláži u moře a relaxovali.

Po třetí hodině odpolední se konečně obloha vyjasnila a mohli jsme se slunit a také koupat. Voda sice byla studená, ale to nezabránilo odvážným vlézt nejen do bazénů, ale i do moře. Kolem půl šesté nám volala delegátka, že je připravena večeře, kterou sama musela uvařit. Kuchařka, která střídala naši paní kuchařku, se nemohla dostat na ostrov, protože kvůli větru byl uzavřen přejezd mostu spojující pevninu s ostrovem Pag.

Po večeři sluníčko ještě svítilo, takže se většina šla projít k moři. Byl nádherný západ slunce, takže jsme udělali spoustu fotek. V devět večer jsme vyhlásili vítěze všech sedmi sportovních disciplín a rozdali sladké odměny. Radost ze sladkých odměn byla tak velká, že se většina žáků 9. A sešla u jednoho mobilehomu a zpívali různé písničky až do večerky.

fotogalerie devátého dne

Den osmý 30. 5. 2019

V noci ještě poprchávalo, ale ráno už bylo bez deště. Po snídani jsme pokračovali ve sportovním klání Chorvatsko 2019. Před obědem jsme odehráli šampionát ve vybíjené. Počasí bylo proměnlivé. Chvíli to vypadalo na déšť, chvíli peklo sluníčko. Někteří fandili, někteří hráli badminton nebo ping pong.

Po obědě konečně vyhrálo sluníčko. Během polední siesty šli někteří nakrmit zvířátka a cestou sbírali houby. Po poledním klidu jsme šli na sportoviště nejen odehrát turnaje v přehazované a hru s frisbee double disc court, ale také se slunit a pár odvážných i koupat. Po odehraných turnajích jsme se všichni sešli u bazénu. Někteří využívali prostranství přímo u bazénů, někteří se ohřívali na pláži u moře.

Po večeři se odehrál ještě turnaj v petangue. S přibývajícími hodinami se ochladilo, takže jsme se uchýlili do mobilehomů. Zítra nás čeká celodenní výlet lodí s večerní návštěvou městečka Pag.

fotogalerie osmého dne

Den sedmý 29. 5. 2019

V noci nás probudila bouřka a ráno v pět několik blesků uhodilo velmi blízko, až hromy otřásly mobilehomy. Ráno lilo, takže jsme pro snídani utíkali mezi provazy deště. Dopoledne jsme zůstali v domečcích. Každý si našel nějaký způsob zábavy – četbu, hry, povídali si a dokonce někteří vytáhli učení.

Po obědě začal déšť ustupovat, ale nevzdal se. Někteří se šli aspoň projít ve chvilkách, kdy déšť téměř ustal. Většina však zůstala u domků a poslouchala hudbu a povídala si. Samozřejmě jsme nezapomněli na zvířátka v ZOO a opět jsme jim odnesli zbytky jídel po snídani a obědě. Teprve před večeří přestalo pršet, ale obloha zůstala šedobílá.

Po večeři si někteří půjčili sportovní potřeby a šli si konečně trochu zasportovat. Po celodenním nicnedělání se většina žáků šla projít k moři. Do postelí jsme zalezli s nadějí, že se počasí umoudří a my si zase budeme užívat sluníčka.

fotografie sedmého dne

Den šestý 28. 5. 2019

Noc opět propršela a ráno se sluníčko pokoušelo bezúspěšně proniknout mraky, proto jsme opět vstávali v 8:00. I přes nepřízeň počasí jsme se rozhodli začít sportovní klání Chorvatsko 2019. Všichni jsme společně vyrazili do sportovního areálu do velkého stanu. Ve stanu se trénoval badminton, házení míčem, frisbee nebo jen povídalo. V přístřešku u bazénů jsme sehráli turnaj v ping pongu a kluci si zahráli šachy. Když na chvíli vylezlo sluníčko, šli jsme vybíjenou trénovat na fotbalové hřiště. Sportováním jsme strávili čas až do oběda.

Po obědě se počasí změnilo a slunce vykouklo zpoza mraků. Tak jsme toho využili, zkrátili jsme siestu a vyrazili sehrát šampionát ve fotbale. Proti čtyřem chlapeckým týmům hrál i jeden početnější ryze ženský tým. Sehráli jsme deset utkání v systému každý s každým. Celý fotbalový šampionát se hrál až do večeře, ke které byla svíčková s knedlíkem.

Po večeři si někteří ještě zahráli s míčem, ale většina už zůstala u mobilehomů a povídali si a hráli společenské hry. S přibývající hodinou se ochladilo a přibylo mráčků. Unaveni sportem jsme zalezli do postýlek, abychom načerpali síly na další turnaje a soutěže, které nás ještě čekají.

fotografie šestého dne

Den pátý 27. 5. 2019

Celou noc pršelo a pršelo a déšť neustal ani ráno, tak jsme vstávali až v 8:00. Po snídani čtyři naši účastníci vyrazili na výlet do sýrárny a my jsme se pustili do úklidu našich domovů. Během této činnosti déšť ustal, tak jsme posbírali zbytky jídel a úplně všichni jsme šli navštívit ZOO. U zvířátek jsme si podrbali kozy, prohlídli jsme si oslíka, ovečku, poníka, prasátka, kačenky, želvy, králíčka a největším překvapením byly slepice. Některé z nich sídlily na stromě. Zpět do domečků nás zahnal déšť, ale to už se blížil čas oběda.

Po obědě jsme si udělali delší siestu. Krátce po třetí jedna skupina vyrazila do městečka Novaljia na nákupy a zbytek si mezi přeháňkami hrál s frisbee nebo míči. Někteří ošklivého počasí využili k četbě, společenským hrám nebo jen odpočívali. Před večeří se opět víc rozpršelo, tak jsme se sešli u větších mobilehomů a poslouchali písničky.

Po večeři už všichni zůstali u domečků a povídali si, hráli hry nebo jen poslouchali muziku.

fotografie z pátého dne

Den čtvrtý 26. 5. 2019

V neděli jsme vstávali v 8:00 do poměrně teplého dne. Sluníčko se snažilo prokouknout zpoza mraků. Po včerejším večerním výletě byla většina žáků unavená, tak jsme po snídani vyhlásili den pasivního i aktivního odpočinku. Dopoledne se někteří šli projít k moři, někteří zůstali u mobilehomů a kreslili, četli a dokonce si někteří i zdřímli.

Protože to dnes na koupání nevypadalo, tak jsme se po obědě rozhodli věnovat sportu. Někteří si půjčili kola, jiní hráli fotbal, házeli si s míčem nebo frisbeečkem, zahráli si ping pong a badminton a pár jedinců si šlo zacvičit do posilovny. Několik dětí opět posbíralo zbytky jídel a šlo za zvířátky do ZOO. Před čtvrtou hodinou se milovníci hokeje sešli u zápasu o bronzové medaile mezi Českem a Ruskem a fandili tak poctivě, že na ně musely kuchařky počkat s večeří. V průběhu odpoledne se slunce schovalo za mraky, ale nepršelo.

Po vydatné večeři se zvedl vítr, ale ani to nás neodradilo od dalšího sportování. Někteří se šli projít k moři a sledovali krásné vlny, které se díky větru objevovaly. Malá skupinka si večer zpříjemnila výletem do olivového háje. Večer přišel déšť, takže jsme sledovali finále v hokeji Finsko – Kanada.

fotogalerie čtvrtého dne

Den třetí 25. 5. 2019

Ráno byl budíček až v 8:00, protože byla sobota. Po snídani jsme se vyrazili k vodě, protože sluníčko už od rána krásně hřálo. Dopoledne jsme sportovali, koupali se, opalovali a užívali si teplého dne.

Po obědě se na siestu přesunula většina dětí k moři, někteří zůstali v kempu a hráli hry, poslouchali hudbu nebo jen lelkovali. Naši milovníci zvířat posbírali zbytky jídel po obědě a šli nakrmit zvířátka do místní kempové ZOO.

Večeři jsme měli dnes posunutou na půl pátou, protože jsme vyjeli na večerní prohlídku za krásami historického města Zadar. Nezapomenutelným zážitkem byl nádherný západ slunce do moře, hudba mořských varhan a večerní rozsvěcování slunečních panelů na promenádě.

fotografie třetiho dne

Den druhý 24. 5. 2019

Budíček byl v 7:00. Většina byla po předchozím dni velmi unavena, takže i když nás vítalo sluníčko, rozcvičku jsme vynechali. Po snídani jsme vyrazili do městečka Novalja, které je vzdálené asi 2,5 km od našich mobilehomů. Městečko jsme si prošli, podívali se do krámků, koupili si zmrzlinu a o půl dvanácté jsme se vydali zpět do kempu na oběd. Po obědě byla odpolední siesta, kterou většina strávila odpočinkem na břehu moře nebo u mobilehomů.

Ve tři hodiny odpoledne jsme vzali sportovní vybavení a přemístili jsme se k moři i k bazénům. Koupali jsme se, hráli hry ve vodě, kluci si zahráli fotbal na hřišti sportovního areálu a užívali jsme si sluníčka až do půl šesté.

Po večeři se většina šla projít k moři a relaxovali na břehu až do západu slunce. Ti, co zůstali v kempu u mobilehomů, hráli vybíjenou nebo jen odpočívali. Večer jsme si na verandách našich dočasných domovů povídali o prožitém dni. Po večerce ve 22:00 jsme zalehli do postelí, abychom načerpali síly na další den.

fotogalerie druhého dne

Den první 23. 5. 2019

Ve středu 22. 5. 2019 kolem půl páté jsme odjeli s žáky na ozdravný pobyt do Chorvatska. Déšť nás provázel celým územím Česka, Slovenska i Maďarska. Když jsme však zastavili na odpočívadle v Chorvatsku ve čtvrtek ráno kolem sedmé hodiny, už to to vypadalo s počasím lépe. Do kempu Straško, na ostrově Pag, nedaleko Novalji, jsme přijeli pře desátou hodinou. Chvíli trvalo, než jsme se ubytovali, ale slunečné počasí nám pozvedlo náladu.

Po ubytování všech 71 členů naší výpravy jsme šli na procházku kempem. Rostoucí teplota vzduchu a zářivé sluneční paprsky nás vyprovokovaly se vrátit pro plavky a odpolední čas prožít u vody. Na šestou jsme se vrátili na večeři a pak jsme si vyslechli pokyny od delegátky k pobytu.

Po večeři jsme si ještě chvíli zahráli fotbal, volejbal, badminton, a teď fandíme našemu týmu v hokeji proti Němcům. Po skončení zápasu se uložíme do postýlek a unaveni po dlouhé cestě a náročném dni se prospíme k dalším zážitkům, které nás jistě zítra čekají.