Kotva
Office 365

Elektronická ŽK

Aktuality
Kalendář akcí duben
28.1.2024

Kalendář dubnových akcí je aktuálně naplněn.

Vyhlášení voleb do Školské rady
1.3.2024

Bližší informace k volbám do Školské rady jsou zveřejněny v BLOGU ŠKOLY.

Kalendář akcí březen
28.1.2024

Kalendář březnových akcí je aktuálně naplněn.

Záložka BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY
6.2.2024

Aktuálně otevíráme záložku BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY, která je určena zákonným zástupcům budoucích prvňáčků. Záložka bude plně aktualizována do konce měsíce února.

Změny v rozvrzích tříd 2. A, 2 .B, 3. A
31.1.2024

Na stránkách tříd 2. A, 2. B a 3. A jsou zveřejněny změny v rozvrzích platné od 5.2.

Informační schůzka před přijímacím řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
27.1.2024

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY, v záložkách I. stupně OSMILETÁ GYMNÁZIA, II. stupně PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ  a prioritně též v systému Bakaláři.

Informační schůzka před přijímacím řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
27.1.2024

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY, v záložkách I. stupně OSMILETÁ GYMNÁZIA a II. stupně PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ  a prioritně též v systému Bakaláři.

Úprava rozsahu vyučování ve středu 31.1.2024
27.1.2024

Informace o úpravě rozsahu vyučování pro středu 31.1. jsou v BLOGU ŠKOLY.

Doplňujeme kroužek Veselá věda
22.1.2024

Podrobnosti v BLOGU ŠKOLY  a v záložce AKTIVITY - KROUŽKY.

Hotovostní placení stravného - únor
22.1.2024

Podrobnosti v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA a v BLOGU ŠKOLY.

Akce leden
28.12.2023

Kalendář lednových akcí je aktuálně naplněn.

Lyžařský kurz - příspěvek
3.1.2024

V BLOGU ŠKOLY i v samostatné záložce II. stupeň - LYŽAŘSKÝ VÝCVIK jsou přínosné informace VZP.

Přijímací řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
20.12.2023

Důležité informace k přijímacím zkouškám jsou v BLOGU ŠKOLY, ale také ve stálých záložkách 1. a 2. stupně.

Organizace 22.12. 2023
20.12.2023

Informace o úpravě vyučování v pátek 22.12. naleznete v BLOGU ŠKOLY. 

Týden konzultací
20.12.2023

V týdnu od 8.1. do 12.1. proběhne na naší škole týden konzultací. Bližší informace ZDE.

Nabídka pracovní příležitosti
14.12.2023

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY a v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Sdělení ze školní jídelny - úprava cen stravného
14.12.2023

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY či v samostatné záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Akce prosinec
30.11.2023

Kalendář prosincových akcí je aktuálně naplněn.

Přírodovědné bádání
27.11.2023

V třídní záložce 9.B je nový článek.

Sdělení ze školní jídelny - oběd v pondělí 20.11.
18.11.2023

Více informací v BLOGU ŠKOLY  a v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Laskavci ze 7. B
14.11.2023

Nevíte, co si pod názvem aktuality představit? Vstupte na stránku 7.B.

Něco se chystá... vánoční překvapení AKTUALIZOVÁNO
14.11.2023

O spolupráci našich starších žáků s klienty domova seniorů na Bukově je více v BLOGU ŠKOLY  či v záložce AKTIVITY - PROJEKTY.

Akce listopad
31.10.2023

Kalendář listopadových akcí je aktuálně naplněn.

Hotovostní placení stravného - listopad
23.10.2023

V BLOGU školy a v samostatné záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA jsou bližší informace

Exkurze do knihovny 7.C
20.10.2023

Pro zhlédnutí fotografií z akce 7. C vstupte na stránku třídy nebo rychlým proklikem ZDE.

Rodičovské schůzky
1.10.2023

Více informací v Blogu školy nebo rychlým proklikem ZDE.

Akce říjen
1.10.2023

Kalendář akcí pro měsíc říjen je aktuálně naplněn

Lyžařský kurz 2023 - 2024, 2. STUPEŇ
11.9.2023

Informace k lyžařskému kurzu jsou aktuálně zveřejněny v BLOGU ŠKOLY a také v samostatné záložce II. stupeň - LYŽAŘSKÝ KURZ 2023/2024

Příspěvek pojišťoven na platbu za švp
25.6.2023

Podrobnosti v blogovém článku.

Přihlášení do Microsoft Office 365 - návod
17.8.2021

Nahlédněte do Blogu školy, manuál je též celoročně umístěn v záložce KE STAŽENÍ.

Zřizovatel školy

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město
Ústí nad Labem.

 

 

Ministerstvo školství

Mapa webu
A
A
A

Zpráva z adaptačního kurzu 2019 - ROZŠÍŘENÁ FOTOGALERIE

Vloženo: 12.9.2019 | Autor: Ruzickova.L | Zobrazeno: 882x
Fotogalerie je přiložena na konci obsáhlého článku.

Adaptační program TROSEČNÍCI: 9. 9. – 11. 9. 2019

 

Celý adaptační pobyt byl motivován tím, že se z nás stali trosečníci a našim úkolem je přežít a dostat se domů. Po celou dobu adaptačního pobytu byly u žáků posilovány nejrůznější sociální schopnosti a dovednosti, docházelo k postupnému poznávání a stmelování kolektivu, který je tímto lépe připraven na každodenní soužití ve školní třídě.

 

Popis programu a aktivit, které se uskutečnily:

Třídenní adaptační pobyt byl realizován formou sociálně psychologických aktivit, v rámci kterých jsou rozvíjeny sociální dovednosti žáků a řešeny nastolené problémy.

 1. den (deštivé počasí, práce pod střechou)

 

Seznámení

Aktivita „Zrcadlo“ – úkolem účastníka kruhu je představit se a říci, co rád dělá svému sousedovi po pravici. Tento soused („zrcadlo“) zopakuje, co řekl jeho soused po levici a sám se představí svému sousedovi po pravici. Aktivita pokračuje, dokud se kruh neuzavře; vytvoření jmenovek. („originál“: jmenuji se Honza a rád zpívám; „zrcadlo“: jmenuješ se Honza a rád zpíváš a pak pokračuje jako „originál“)

 

Komunitní kruh, komunita?

Úvodní kruh: seznámení se s účastníky a programem kurzu.

Seznámení s pravidly komunitního kruhu (naslouchat, právo mluvit, právo nemluvit, nevynášet z kruhu – vysvětlení).

Společně vymyslet pravidla adaptačního kurzu (neskáčeme do řeči druhým, chodíme včas apod. – sepsat na papír a vylepit). Zavedení pravidla STOP – žák se nemůže z vážných důvodů aktivity účastnit.

 

Aktivita „Jak se dnes cítím…“

V prostoru se rozmístí smajlíci vyjadřující různé nálady a žáci mají za úkol se postavit k takovému smajlíkovi, který co možná nejlépe vystihuje jejich dnešní náladu. Pak postupně každý sám řekne, proč se k tomuto obrázku postavil a jak se dnes cítí (uvědomění si sebe sama, empatie).

 

Očekávání od adaptačního kurzu? (každý sám za sebe, kolečko, míček – kdo má míček, ten může mluvit a ostatní naslouchají).

 

Vyprávění příběhu, jak jsme ztroskotali a stali se „trosečníky“. Heslovité vymýšlení „krizového scénáře“, společné vytvoření a sepsání vzkazu, který by šel poslat po vodě.

 

 „Sociální percepce“

Motivace: Jak dobře bychom dokázali odhadnout někoho druhého při prvním setkání – např. když potkáme někoho cizího na ostrově. Pedagog dává otázky sám na sebe a žáci si zapisují své tipy. Potom pedagog řekne, jaké jsou pravdivé odpovědi a zhodnotí výsledky žáků. Kolikrát se správně trefili, tak dobře dokážou odhadnout člověka na první dojem.

Příklady otázek: 1) Jsem z města nebo vesnice? 2) Mám nebo nemám sourozence? 3) Jsem společenský/á nebo samotářský/á? 4) Raději si zasportuji nebo přečtu knihu? 5) Navštívím raději koncert nebo divadlo? 6) Moje oblíbená pohádková postava je čert nebo anděl? 7) Oblékl/a bych si raději svetr nebo mikinu? 8) Po ránu si uvařím kávu nebo čaj? 9) Raději doma vařím nebo uklízím? 10) Více si vážím pravdomluvnosti nebo tolerance?

 

Aktivita „Rozplétačka“

Motivace: jste právě v pralese a už se začíná stmívat, dostali jste se mezi liány, a tak se musíte rozmotat, ale nesmíte se pustit, jinak by se vám někteří členové mohli ztratit. Žáci jsou v kruhu, každý natáhne do středu kruhu pravou ruku a poslepu uchopí jednu cizí a stejně tak levou ruku. Když se už všichni drží oběma rukama, otevřou oči. Společně mají zamotané ruce rozplést a vytvořit kruh, který se však stále drží za ruce. Nesmějí se v žádném případě pustit (trpělivost, soustředění, spolupráce).

 

 „Nejlepší způsob komunikace s domorodci – naslouchání“

Libovolné dvojice se postaví k sobě zády a řeknou si, co si přejí k Vánocům, potom jsou k sobě bokem a položí si otázku, proč se těší na prázdniny, pak se jeden postaví na židli a navzájem se zeptají, co by si dnes dali na oběd a nakonec se postaví naproti sobě a poví si, co by chtěli dělat večer.

Rozbor (vytěžení z aktivity) – kolečko, jak se cítili nejlépe a proč. Které postavení se jim při komunikaci nelíbilo, nebo jim bylo dokonce nepříjemné, jak to většině nejvíce vyhovovalo apod.

 

 „Můj znak, můj erb…“

Žáci si vytvoří svůj vlastní erb, který vyjadřuje – toto jsem já, to jsou mé hodnoty. Žáci obdrží papír vystřižený ve tvaru erbu rozdělený na 4 kvadranty.  Zadání: do prvního kvadrantu nakreslete, co děláte nejraději, do druhého kvadrantu nakreslete toho, koho máte nejraději, do třetího kvadrantu nakreslete, čím byste chtěli v životě být, do čtvrtého kvadrantu to, o co byste v životě nechtěli přijít (30 min.)

Po skončení aktivity požádáme žáky, aby soustředili své erby do kruhu na zem tak, aby také ostatní si mohli prohlédnout erby a pak prezentovat na jednotlivých erbech své postřehy, podněty, jak na ně erb působí.

Poté erby seskládáme na jednu hromadu a vytahujeme jednotlivé erby. Žáci se snaží uhádnout, čí erb pedagog prezentuje.

 

Závěrečné kolečko – zhodnocení celého dne, co se dětem líbilo, nelíbilo, jaký to v nich nechalo pocit nebo zážitek, co si myslí, že je čeká zítra atd.

 

2. den (částečně slunečné počasí, den bez deště, práce venku i pod střechou)

 

Aktivita „Jak se dnes cítím…“

Opakujeme aktivitu z prvního dne a sledujeme, jak se tentokrát žáci rozmístí (vývoj v uvědomění si sebe sama, empatie).

 

 „Kruh důvěry“

Motivace: 3 družstva – na lodi, když bude bouře, tak to s námi bude pěkně házet, proto si teď vyzkoušíme, jak to může vypadat, a jak nám mohou kamarádi v takové situaci pomoci. Žáci se postaví do kruhu a jeden zvolený žák je uprostřed. Ostatní si jej přehazují ze strany na stranu a nesmí jej za žádnou cenu pustit (důvěra, spolupráce).

 

Odchod z ubytovacího prostoru – pozorování a prozkoumání okolí „ostrova“ (pozornost, paměť, pozorovací schopnost).

 

Aktivita „Vedení slepého“

Motivace: některým členům posádky při ztroskotání zůstalo v očích hodně soli a tím špatně vidí, ale vy se potřebujete dostat na jiné místo na „ostrově“, a proto vás čeká úkol pomoci těm, kteří nevidí a převést je bezpečně na dané místo. Vytvoření překážek v místnosti nebo terénu, žáci se rozdělí do dvojic a šátkem jednomu z dvojice zaváží oči, pomocí hlasu a slovní navigace se snaží druhého převést přes danou vytyčenou trasu a potom se dvojice vymění (posílení důvěry, naslouchání).

 

 „Bažina“ – 4 družstva – žáci, dostanou každý jeden papír + jeden navíc do družstva. Po daném území se mohou pohybovat jen po papírech a to tím způsobem, že si jej posílají v řadě odzadu dopředu (spolupráce a souhra všech účastníků). Na druhé straně bažiny se nachází dostatek potravy, ale také divoká zvěř.

 

 „Boj o potravu“ – motivace: 2 družstva z každé třídy – ukořistili jsme potravu a teď ji musíme dostat k lodi, abychom ji zpracovali. Ale musíme ji uchránit před divou zvěří a to tak, že kolem ní uděláme kruh a budeme ji posouvat až na dané místo. Míč představuje potravu (spolupráce a souhra všech účastníků), další 2 družstva představují divokou, ale plachou zvěř.

 

 „Jaký jsem?“

Motivace: Na ostrově, a pak i na lodi, může mezi nimi propuknout tzv. „ponorková nemoc“, která se projevuje změnou nálad, různých pocitů a podobně. Proto si teď zkusíme, jestli dokážeme na druhých poznat, jakou mají náladu a co právě prožívají. Dětem jsou rozdány papírky s různými pocity, náladami, vlastnostmi a jejich úkolem je ostatním předvést toto pantomimicky tak, aby se to ostatním povedlo uhádnout (rozpoznat podle výrazu těla, tváře náladu, poznat vlastnost, pocit – neverbální komunikace)

 

Aktivita „Létající balón“

Zábavná názorná pomůcka, která slouží k analýze problému (ve třídě, pracovním kolektivu, studijní skupině apod.) a k nacházení východiska pro efektivní řešení.

Cíle:

účastníci jsou schopni analyzovat problém a navrhovat jednotlivé kroky řešení, umějí spolupracovat ve skupinách, vyjadřovat a argumentovat své postoje, učitel/vedoucí má zmapovánu situaci v kolektivu, zná postoje k danému problému

Motivace:

Kdyby se nám nepodařilo dostat z „ostrova“ lodí, můžeme využít jiný způsob? Jaký? Žáci jmenují a u létajícího balónu se pozdržíme, popíšeme si jej a nakreslíme…

Popis aktivity:

  • Rozdělíme žáky do skupin po čtyřech – pěti žácích.
  • Nyní rozdáme předkreslené obrázky balónu, který obsahuje samotný balón na horký vzduch, koš pro posádku, velkou řadu pytlů se závažím.
  • Jednotlivé skupiny po zvážení a dohodě vepíší do obrázku:

do balónu: to, co je povznáší, co je pozitivní, co je drží ve vzduchu, jaké jsou silné stránky třídního kolektivu.

do koše: to, co jsou dané věci, se kterými nejde hnout, které nelze ovlivnit ani změnit.

do pytlů: to, co je táhne k zemi, co je tíží, co je negativní, co brání v rozletu.

  • Nechte skupiny vypracovat zadání (10 – 15 min.).
  • Skupiny prezentují své balóny. Po každé prezentaci mají zbylé skupiny možnost klást doplňující dotazy nebo stručně okomentovat prezentovaný balón (maximálně 5 min na skupinu).

 

Závěrečné kolečko – zhodnocení celého dne, co se dětem líbilo, nelíbilo, jaký to v nich nechalo pocit nebo zážitek, co si myslí, že je čeká zítra atd.

 

3. den (slunečné počasí, práce venku)

 

Aktivita „Jak se dnes cítím…“

Opakujeme aktivitu z prvního dne a opět sledujeme, jak se tentokrát žáci rozmístí (vývoj v uvědomění si sebe sama, empatie).

 

 „Dušíci“

Žáci vybarví takového dušíka na obrázku, jak se vidí ve své třídě, a vysvětli, proč si vybarvili právě toho dušíka.

 

„Zvolení rolí na cestu zpět lodí“

Žáci se sami zkusí zamyslet, na jakou roli by na lodi byli vhodní kandidáti (mohou napsat i jaký je, jaké má vlastnosti, co jej vystihuje atd.). Potom to zkusí navrhnout ostatním, a když je role schválena, tak pokračuje další žák, až má každý svou pozici

 

 „Klubíčko“

Na závěr si žáci v kruhu posílají klubíčko, které postupně rozmotávají, ale stále svůj kousek drží. Ten ke komu klubíčko dojde, řekne svou zpětnou vazbu na třídenní adaptační kurz. Až se všichni vysloví, uvědomí si, jak jsou spolu vzájemně propojeni, i když dnes se již musí rozloučit, aby jim to však nebylo líto, tak si každý ten svůj kousek odstřihne a vezme si jej.

 

Závěr:

Následuje reflexe, zhodnocení adaptačního pobytu všemi zúčastněnými a rozloučení.

 

Po absolvování adaptačního pobytu budeme dále pracovat s třídním kolektivem ve třídnických hodinách formou interaktivních skupinových technik s cílem podpořit a ukotvit vzájemné vztahy v kolektivu, otevřít komunikaci o negativních jevech a začlenit žáky, kteří stojí mimo kolektiv.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.