Kotva
Office 365

Elektronická ŽK

Aktuality
Volba zákonných zástupců nezletilých žáků do Školské rady – 2. kolo
14.4.2024

V BLOGU ŠKOLY, v samostatném článku, jsou uvedeny důležité informace k 2. kolu voleb zákonných zástupců nezletilých žáků do Školské rady.

Kalendář akcí duben
28.1.2024

Kalendář dubnových akcí je aktuálně naplněn.

Vyhlášení voleb do Školské rady
1.3.2024

Bližší informace k volbám do Školské rady jsou zveřejněny v BLOGU ŠKOLY.

Kalendář akcí březen
28.1.2024

Kalendář březnových akcí je aktuálně naplněn.

Záložka BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY
6.2.2024

Aktuálně otevíráme záložku BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY, která je určena zákonným zástupcům budoucích prvňáčků. Záložka bude plně aktualizována do konce měsíce února.

Změny v rozvrzích tříd 2. A, 2 .B, 3. A
31.1.2024

Na stránkách tříd 2. A, 2. B a 3. A jsou zveřejněny změny v rozvrzích platné od 5.2.

Informační schůzka před přijímacím řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
27.1.2024

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY, v záložkách I. stupně OSMILETÁ GYMNÁZIA, II. stupně PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ  a prioritně též v systému Bakaláři.

Informační schůzka před přijímacím řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
27.1.2024

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY, v záložkách I. stupně OSMILETÁ GYMNÁZIA a II. stupně PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ  a prioritně též v systému Bakaláři.

Úprava rozsahu vyučování ve středu 31.1.2024
27.1.2024

Informace o úpravě rozsahu vyučování pro středu 31.1. jsou v BLOGU ŠKOLY.

Doplňujeme kroužek Veselá věda
22.1.2024

Podrobnosti v BLOGU ŠKOLY  a v záložce AKTIVITY - KROUŽKY.

Hotovostní placení stravného - únor
22.1.2024

Podrobnosti v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA a v BLOGU ŠKOLY.

Akce leden
28.12.2023

Kalendář lednových akcí je aktuálně naplněn.

Lyžařský kurz - příspěvek
3.1.2024

V BLOGU ŠKOLY i v samostatné záložce II. stupeň - LYŽAŘSKÝ VÝCVIK jsou přínosné informace VZP.

Přijímací řízení na SŠ a osmiletá gymnázia
20.12.2023

Důležité informace k přijímacím zkouškám jsou v BLOGU ŠKOLY, ale také ve stálých záložkách 1. a 2. stupně.

Organizace 22.12. 2023
20.12.2023

Informace o úpravě vyučování v pátek 22.12. naleznete v BLOGU ŠKOLY. 

Týden konzultací
20.12.2023

V týdnu od 8.1. do 12.1. proběhne na naší škole týden konzultací. Bližší informace ZDE.

Nabídka pracovní příležitosti
14.12.2023

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY a v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Sdělení ze školní jídelny - úprava cen stravného
14.12.2023

Bližší informace v BLOGU ŠKOLY či v samostatné záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Akce prosinec
30.11.2023

Kalendář prosincových akcí je aktuálně naplněn.

Přírodovědné bádání
27.11.2023

V třídní záložce 9.B je nový článek.

Sdělení ze školní jídelny - oběd v pondělí 20.11.
18.11.2023

Více informací v BLOGU ŠKOLY  a v záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA.

Laskavci ze 7. B
14.11.2023

Nevíte, co si pod názvem aktuality představit? Vstupte na stránku 7.B.

Něco se chystá... vánoční překvapení AKTUALIZOVÁNO
14.11.2023

O spolupráci našich starších žáků s klienty domova seniorů na Bukově je více v BLOGU ŠKOLY  či v záložce AKTIVITY - PROJEKTY.

Akce listopad
31.10.2023

Kalendář listopadových akcí je aktuálně naplněn.

Hotovostní placení stravného - listopad
23.10.2023

V BLOGU školy a v samostatné záložce ŠKOLNÍ JÍDELNA jsou bližší informace

Exkurze do knihovny 7.C
20.10.2023

Pro zhlédnutí fotografií z akce 7. C vstupte na stránku třídy nebo rychlým proklikem ZDE.

Rodičovské schůzky
1.10.2023

Více informací v Blogu školy nebo rychlým proklikem ZDE.

Akce říjen
1.10.2023

Kalendář akcí pro měsíc říjen je aktuálně naplněn

Lyžařský kurz 2023 - 2024, 2. STUPEŇ
11.9.2023

Informace k lyžařskému kurzu jsou aktuálně zveřejněny v BLOGU ŠKOLY a také v samostatné záložce II. stupeň - LYŽAŘSKÝ KURZ 2023/2024

Příspěvek pojišťoven na platbu za švp
25.6.2023

Podrobnosti v blogovém článku.

Přihlášení do Microsoft Office 365 - návod
17.8.2021

Nahlédněte do Blogu školy, manuál je též celoročně umístěn v záložce KE STAŽENÍ.

Zřizovatel školy

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město
Ústí nad Labem.

 

 

Ministerstvo školství

Mapa webu
A
A
A

Adaptační kurz - slovem

Vloženo: 12.9.2018 | Autor: Ruzickova.L | Zobrazeno: 769x

Adaptační program TROSEČNÍCI

 1. den

je za námi. Seznámili jsme se s účastníky a programem kurzu, s pravidly komunitního kruhu a společně vymysleli pravidla adaptačního kurzu.

Pak jsme se pustili do vyprávění příběhu, jak jsme ztroskotali a stali se „trosečníky“. Heslovité vymýšlení „krizového scénáře“, společné vytvoření a sepsání vzkazu, který po obědě půjdeme poslat po vodě.

Po odeslání vzkazu v láhvi jsme se učili spolupráci, pomoci druhým, trpělivosti, posílení vzájemné důvěry a dalším dovednostem v různých aktivitách:

 

„Rozplétačka“

Motivace: jste právě v pralese a už se začíná stmívat, dostali jste se mezi liány, a tak se musíte rozmotat, ale nesmíte se pustit, jinak by se vám někteří členové mohli ztratit.

 

„Vedení slepého“

Motivace: některým členům posádky při ztroskotání zůstalo v očích hodně soli a tím špatně vidí, ale vy se potřebujete dostat na jiné místo na „ostrově“, a proto vás čeká úkol pomoci těm, kteří nevidí a převést je bezpečně na dané místo.

 

„Bažina“ – po daném území se mohou pohybovat jen po papírech a to tím způsobem, že si jej posílají v řadě odzadu dopředu.

 

„Boj o potravu“ – ukořistili jsme potravu a teď ji musíme dostat k lodi, abychom ji zpracovali. Ale musíme ji uchránit před divou zvěří a to tak, že kolem ní uděláme kruh a budeme ji posouvat až na dané místo. Míč představuje potravu.

 

Po večeři jsme si zahráli společně hru na komunikaci a porozumění a udělali zhodnocení celého dne, co se dětem líbilo, nelíbilo, jaký to v nich nechalo pocit nebo zážitek.

 

2. den

Po ranní rozcvičce a snídani jsme se opět pustili do práce.

 

Ve hře „Sociální percepce“ se žáci učili, jak dobře dokážou odhadnout člověka na první dojem.

Motivace: Jak dobře bychom dokázali odhadnout někoho druhého při prvním setkání – např. když potkáme někoho cizího na ostrově.

 

Po svačině následoval program „Nejlepší způsob komunikace s domorodci – naslouchání“

Žáci se učili, co se jim při komunikaci nelíbilo, nebo jim bylo dokonce nepříjemné, jak to většině nejvíce vyhovovalo apod.

 

 „Můj znak, můj erb…“

Žáci si vytvoří svůj vlastní erb, který vyjadřuje – toto jsem já, to jsou mé hodnoty.

 

Při hře „Kruh důvěry“ se učili věřit jeden druhému a vzájemnému přátelství.

 

Pak konečně přišel vytoužený oběd a odpolední klid. V době odpoledního klidu si vymýšleli aktivity, soutěže, hry, vystoupení aj., aby nám ve vlastním programu předvedli v čem vynikají.

 

Po odpoledním klidu se učili poznat projevy nálad, různých pocitů … ve hře „Jaký jsem?“

Motivace: Na ostrově, a pak i na lodi, může mezi nimi propuknout tzv. „ponorková nemoc“, která se projevuje změnou nálad, různých pocitů a podobně.

 

Aktivita „Létající balón“

Zábavná názorná pomůcka, která slouží k analýze problému (ve třídě, pracovním kolektivu, studijní skupině apod.) a k nacházení východiska pro efektivní řešení. Při této aktivitě jsou schopni analyzovat problém a navrhovat jednotlivé kroky řešení, umějí spolupracovat ve skupinách, vyjadřovat a argumentovat své postoje.

 

Hra „Zvolení rolí na cestu zpět lodí“

Žáci se museli rozhodnout, na jakou roli by na lodi byli vhodní kandidáti a snažili se svou volbu obhájit před ostatními.

 

Pak následovalo „Sedni si vedle mě do lodi, protože…“, které slouží ke zjištění vztahů ve třídě, kdo s kým přátelí a kdo naopak zůstává stranou třídního kolektivu.

 

A pak už jen večeře a večerní program, který žáci užili v kolektivních sportovních hrách. A nakonec následovalo zhodnocení celého dne, co se dětem líbilo, nelíbilo, jaký to v nich nechalo pocit nebo zážitek, co si myslí, že je čeká zítra atd.

3. den

I když ráno bylo chladněji, tak jsme si hezky zacvičili a po ranní rozcvičce jsme se vrhli na úklid a balení. Když jsme to zvládli, zašli jsme si na snídani a opět hurá do práce.

 

Aktivita „Jak se dnes cítím…“

Zopakovali jsme aktivitu z prvního dne a tentokrát se žáci rozmístili na „smajlíky“ Je mi smutno a Těším se … většině bylo smutno, že pobyt už končí a někteří se těšili domů. Ti, co se těšili, si ale uvědomili, že adaptační pobyt končí a připustili, že jsou také smutní.

 

 „Dušíci“

Žáci vybarvili takového dušíka na obrázku, jak se vidí ve své třídě, a vysvětlili, proč si vybarvili právě toho dušíka. Společně tak vytvořili třídu jako strom, kde každý má své místo.

 

 „Vlastní program“

Žáci si připravili vlastní vystoupení a ukázali dovednosti, které umí a ve kterých vynikají. Např. skládání Rubikovy kostky na čas, taneční vystoupení, zpěv, moderní gymnastika aj.

 

 „Klubíčko“

Na závěr celého adaptačního pobytu si žáci v kruhu posílali klubíčko, které postupně rozmotávali, ale stále svůj kousek drželi. Ten ke komu klubíčko došlo, řekl svou zpětnou vazbu na třídenní adaptační kurz. Až se všichni vyslovili, uvědomili si, jak jsou spolu vzájemně propojeni A i když se již museli rozloučit, aby jim to však nebylo líto, tak si každý ten svůj kousek odstřihl a vzal si jej domů.

 

Závěrem jsme společně zhodnotili celý pobyt, udělali společnou fotografii a každý účastník obdržel svůj vlastní diplom o absolvování kurzu. Pak jsme už jen počkali na autobus, který nás odvezl zpět ke škole.

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.